The Power of the Crowd

crowdsourcing-525x350

The Power of the Crowd

Why Crowdsourcing Information is so Effective

Citizen participation has always been an important element to effective governance, security protocols, as well as in the realm of new media products.

Crowdsourcing information is the process of obtaining needed services, ideas, or content by soliciting contributions from a large group of people, and especially an online community. One example of where we can see crowdsourcing in action, is through for example, the navigation application Waze which aggregates information from live users to inform the application’s community of particular pitfalls or traffic hazards along their routes.

What we hope to do with our WeAware+ ™ application is to apply these same ideas of crowdsourcing and use them in our application to allow citizens to take part in the process of sending information relevant to suspicious behaviors or out-of-the-ordinary activities in their local communities to the greater community at large, as well as to local security forces and police. It has been proven that crowdsourcing information is both effective and very useful.  The Internet innately erases the space between people and allows communication to take place instantaneously, accelerating creative development as well as information dissemination.

“Crowdsourcing is an online, distributed problem-solving and production model used largely by online businesses since 2000.”

“The success of the crowdsourcing model depends on the assumption that online communities have ‘collective intelligence’ or ‘crowd wisdom’ and empirical research supports this assumption.”

Crowdsourcing continues to grow in prominence as a tool of the future. The process reflects the information available from local participants in the community and allows the more efficient dissemination of information to all parties.

DE MACHT VAN DE MASSA

De macht van de massa

Waarom crowdsourcing informatie zo effectief is

Burgerparticipatie is altijd al een belangrijk element geweest van effectief bestuur, veiligheidsprotocollen en op het gebied van producten van nieuwe media.

Crowdsourcing informatie is het proces van het verkrijgen van benodigde diensten, ideeën of inhoud door te vragen naar bijdragen van een grote groep mensen en voornamelijk de online community. Een voorbeeld van crowdsourcing in actie is de navigatieapplicatie Waze, die live-informatie van gebruikers verzamelt om de gebruikersgemeenschap te waarschuwen over mogelijke werkzaamheden of verkeersongelukken op hun routes.

We hopen met onze WeAware+ ™ applicatie dezelfde ideeën over crowdsourcing te kunnen toepassen en te gebruiken om burgers in staat te stellen om deel te nemen aan het proces van het versturen van informatie over verdacht gedrag of abnormale activiteiten in hun omgeving aan de gemeenschap, maar ook aan lokale veiligheidsdiensten en de politie. Het is bewezen dat crowdsourcing informatie zowel effectief als nuttig is. Het internet heeft er voor gezorgd dat mensen direct met elkaar kunnen communiceren, waardoor creatieve ontwikkelingen en informatieverspreiding versneld kunnen plaatsvinden.

“Crowdsourcing is een online, gedistribueerd probleemoplossend- en productiemodel dat door online bedrijven wordt gebruikt sinds 2000.”

“Het succes van het crowdsourcingmodel hangt af van de aanname dat online gemeenschappen beschikken over ‘collectieve intelligentie’ of ‘crowd wisdom’ en empirisch onderzoek ondersteunt deze aanname.”

Crowdsourcing blijft groeien in bekendheid als een instrument van de toekomst. Het proces weerspiegelt de informatie in het bezit van lokale deelnemers binnen de gemeenschap en zorgt voor een efficiëntere verspreiding van informatie aan alle partijen.

One thought on “The Power of the Crowd”

Leave a comment